Ο Πρόεδρος του Σ.Π.Α.Π., Αντιπρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας της Κ.Ε.Δ.Ε., Βλάσσης Σιώμος στη συνεδρίαση των Αρμόδιων Κοινοβουλευτικών Επιτροπών της Βουλής, με θέμα: “Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων , Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας , Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας , Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις”

Ο Πρόεδρος του Σ.Π.Α.Π. , Αντιπρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου  και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας της Κ.Ε.Δ.Ε., Βλάσσης Σιώμος συμμετείχε στην αντιπροσωπεία  της Κ.Ε.Δ.Ε.  στη κοινή συνεδρίαση των  Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης, Δικαιοσύνης  και Περιβάλλοντος της Βουλής και φορέων, με θέμα  σχέδιο νόμου “Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις”.

Η αντιπροσωπεία της Κ.Ε.Δ.Ε. με επικεφαλής τον Αντιπρόεδρο της Κ.Ε.Δ.Ε. και  Δήμαρχο Καλλιθέας Δημήτρη Κάρναβο κατέθεσε τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις  της Κ.Ε.Δ.Ε. αλλά και απάντησε σε ερωτήματα που της τέθηκαν από τους παρισταμένους βουλευτές για το συζητούμενο νομοσχέδιο.

Επίσης  η αντιπροσωπεία της Κ.Ε.Δ.Ε. ενημέρωσε τους παρισταμένους,  πως τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.ΕΔ.Ε. αποτίμησαν θετικά το νέο νομοσχέδιο παρατηρώντας ότι κινείται στην σωστή κατεύθυνση και επιλύει χρόνιες παθογένειες και δυσλειτουργίες και κατέθεσε τις προτάσεις όπως αυτές ψηφίστηκαν στο Διοικητικό Συμβούλιο της Κ.Ε.Δ.Ε.,  οι οποίες περιληπτικά είναι οι εξής:

1) Απαιτείται η αναγνώριση, ανάλυση και εκτίμηση των κινδύνων ξεχωριστά για κάθε αιτία κινδύνου σε επίπεδο Δήμου ή ομάδας Δήμων. Η ανάλυση και εκτίμηση των κινδύνων θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη χωρικά και γεωμορφολογικά στοιχεία αλλά και ιδιαιτερότητες μικροκλίματος και ανάλυση ιστορικών δεδομένων για κάθε περιοχή και δεν μπορεί να έχει οριζόντιο χαρακτήρα και εφαρμογή.

2) Πρέπει να είναι αποκεντρωμένη η οργάνωση και λειτουργία του μηχανισμού πολιτικής προστασίας με γνώμονα τη γεωμορφολογία του ελλαδικού χώρου και τις συνθήκες τρωτότητας της κάθε περιοχής. Ένας οριζόντιος σχεδιασμός του ρόλου των Δήμων δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικός αν δεν αντιμετωπίζει την ανομοιογένεια σε κατηγορίες κινδύνων αλλά και στις τεράστιες διαφοροποιήσεις στο οργανωτικό και επιχειρησιακό επίπεδο που βρίσκονται οι Δήμοι της χώρας μας.

3) Να είναι ξεκάθαρο, απλουστευμένο και σταθερό το θεσμικό πλαίσιο με συγκεκριμένες και αποκλειστικές αρμοδιότητες για κάθε επίπεδο της διοίκησης και με πολύ συγκεκριμένες για τους φορείς της αυτοδιοίκησης α’ και β΄ βαθμού. Δεν διακρίνουμε συνολικά στο σχέδιο νόμου ειδικές αναφορές στο επίπεδο των Περιφερειακών Ενοτήτων. Στα πλαίσια της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης θα πρέπει και σ’ αυτό το τόσο ευαίσθητο ζήτημα της πολιτικής προστασίας να είναι διακριτές οι αρμοδιότητες και οι συνέργειες σε κάθε επίπεδο της κεντρικής διοίκησης και των φορέων της αυτοδιοίκησης.

4) Να γίνει πρόβλεψη για την εκπόνηση μικροζωνικών μελετών σεισμικού κινδύνου και εξέταση της δυνατότητας να χρηματοδοτηθούν από το Πράσινο Ταμείο. Ειδικό πρόγραμμα αντισεισμικού ελέγχου σε όλα τα Σχολικά κτίρια αλλά και τα Δημοτικά κτίρια.

5) Να θεσπιστεί υποχρεωτική περιοδική αυτοψία και τεχνική αστυνόμευση στις δημόσιες υποδομές και σε σημεία που μπορούν ν’ αποτελέσουν πηγές κινδύνου όπως οι παράνομες χωματερές για πυρκαγιά , τα φραγμένα ρέματα για πλημμύρα κτλ.

6) Να επιλυθούν τα ζητήματα που προκύπτουν από την αρμοδιότητα των Δήμων με βάση το Άρθρο 94 του Ν. 3852/2010, που αφορά το καθαρισμό οικοπέδων.

7) Ιδιαίτερη προσοχή να δοθεί στην αρμοδιότητα της οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών και στην αντιμετώπιση ιδιαιτεροτήτων που προκύπτουν από τις γεωμορφολογικές, οικιστικές ή άλλες συνθήκες της κάθε περιοχής. Κρίσιμο επίσης ζήτημα είναι η κατάλληλη σήμανση , η ενημέρωση των πολιτών και οι ασκήσεις πεδίου σε περιοχές αυξημένου κινδύνου ή δυσκολιών διαφυγής.

8) Να χρηματοδοτηθούν προγράμματα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών και πιστοποιημένης εκπαίδευσης (από ΕΚΔΔ, ΕΕΤΑΑ, ΕΚΠΑ) στελεχών ΟΤΑ και εθελοντικών ομάδων με κίνητρα και από τη πλευρά των Δήμων.

9) Να δημιουργηθούν βάσεις γεωχωρικών δεδομένων σε κάθε Δήμο με περιοδική επικαιροποίηση και να διασυνδεθούν με τα επιχειρησιακά κέντρα που έχουν την ευθύνη της αντιμετώπισης των φυσικών ή άλλων καταστροφών. Οι τοπικές συνθήκες, οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και η αναλυτική εικόνα των τοπικών δικτύων αποτελεί κρίσιμη παράμετρο στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.

10) Να εγκριθεί ειδικό πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για τις ανάγκες πολιτικής προστασίας θα ήταν ιδιαίτερο σημαντικό.

11) Να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις για απόκτηση εξοπλισμού και μέσων πολιτικής προστασίας από τους Δήμους (πόροι από το ΕΣΠΑ , το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ, το ΦΙΛΟΔΗΜΟ ή το διάδοχό του πρόγραμμα). Οι Δήμοι και οι Σύνδεσμοι έχουν σημαντικό έργο να επιτελέσουν στα θέματα πρόληψης αλλά και στο μετακαταστροφικό στάδιο και πρέπει να έχουν τα μέσα που χρειάζονται.

12) Η ΣΑΤΑ πυροπροστασίας να μετατραπεί σε ΣΑΤΑ πολιτικής προστασίας με υπερδιπλασιασμό των πόρων που σήμερα διατίθενται. Η κατανομή τους και η απόδοσή τους να γίνεται στην αρχή κάθε έτους για τον έγκαιρο προγραμματισμό και υλοποίηση έργων και δράσεων πρόληψης.

 

 

 

Από το Γραφείο Τύπου του Σ.Π.Α.Π.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.